اینوتکس 2024

درباره رویداد

با توجه به آغاز حرکت سازمان منطقه آزاد قشم به سمت تحقق جزیره نوآور قشم، حضور فعال این سازمان در رویداد اینوتکس به عنوان بزرگترین رویداد فناوری و نوآوری در کشور با بیش از 100 هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی توسط شرکت توسعه فناوری عصر نانو به عنوان کارگزار جزیره نوآور قشم بررسی، پیگیری و اجرا گردید.

هدف از حضور در این رویداد، معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در منطقه آزاد قشم، نقش آفرینی جزیره نوآور قشم در دیپلماسی فناوری و نوآوری منطقه‌ای و بین المللی، رشد کمی و کیفی فعالیت‌های دانش‌بنیان در جزیره نوآور قشم و در نهایت تبدیل قشم به مرکز و پایگاه اصلی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف گردید.

در این رویداد چهار روزه، علاوه بر امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و منطقه آزاد قشم، راه‌اندازی اولین شهرک نوآور و هوشمند شیلاتی و گلخانه‌ای در جزیره قشم با حمایت و همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری و همچنین برگزاری اولین رویداد ملی آداک با هدف جذب ایده‌های نوآورانه در جزیره نیز مطرح گردید.

همچنین در راستای معرفی جزیره نوآور قشم و برنامه‌های اجرایی تحقق آن، تولید محتوا و پوشش رسانه‌ای گسترده‌ و جامعی صورت پذیرفت. محتوای تولید شده به صورت خبر و گزارش مکتوب، ویدئو، پادکست و گزارش تصویری توسط رسانه‌های خبری در بستر وب، فضای مجازی، شبکه تلویزیونی و برنامه رادیویی منتشر گردید. به طوریکه مجموعا بیش از 86 خبر در سایت‌های خبری، ۳ گزارش تصویری در شبکه خبر، ۱۶ گزارش تصویری در سایت‌ها و کانال‌های مرتبط، ۱۵ خبر در کانال‌های تلگرامی، ۸ خبر در کانال‌های خبری پیام‌رسان ایتا، ۷ خبر در کانال‌های خبری پیام‌رسان واتساپ، ۶ خبر در کانال‌های خبری پیام‌رسان بله، یک گفتگوی رادیویی و همچنین پست‌های اینستاگرامی با بیش از ۳۵۰۰ بازدید، تولید و بازنشرگردید.